PORR zmodernizuje kluczowe wejście do portu w Ustce

W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na remont wejścia do portu w Ustce, w którym zwyciężyła firma PORR. To ważne wydarzenie dla regionu, które stanowi kolejny krok w kierunku poprawy infrastruktury portowej.

Przebieg przetargu i wybór wykonawcy

Urząd Morski w Gdyni, odpowiedzialny za organizację przetargu, ogłosił wyniki na początku tygodnia. Wśród uczestników znalazło się pięć firm, w tym Budimex, konsorcjum Strabag i WMW Marek Pestilenz i Wojciech Pestilenz, Korporacja Budowlana Doraco oraz FABE Polska. Po starannej analizie złożonych ofert, najlepszą zaprezentowała firma PORR, która została wybrana do realizacji projektu.

Szczegóły planowanych prac

Projekt remontowy podzielono na dwie kluczowe części. Pierwsza z nich obejmuje modernizację Falochronu Wschodniego oraz nabrzeża Pilotowego. Druga część koncentruje się na Falochronie Zachodnim, nabrzeżach Niskim i Skarbowym, a także na slipie, ostrodze Helskiej oraz ostrodze Falochronu Zachodniego. Wartość prac wynosi odpowiednio 42 869 895,54 zł brutto dla części pierwszej i 59 623 867,24 zł brutto dla części drugiej.

Znaczenie inwestycji dla Ustki

Remont portowych falochronów i nabrzeży ma strategiczne znaczenie dla regionu. Modernizacja infrastruktury zwiększy możliwości przeładunkowe portu oraz jego funkcjonalność, co jest kluczowe dla rozwoju branży offshore wind. W porcie Ustka swoje bazy serwisowe planują PGE Baltica i RWE, co dodatkowo zwiększa znaczenie prowadzonych inwestycji.

Perspektywy na przyszłość

Zrealizowanie tego projektu stanowi jeden z kroków w dalszym rozwoju infrastruktury portowej w Polsce. Ustka, dzięki inwestycjom takim jak ten remont, umacnia swoją pozycję jako strategiczny punkt na mapie morskiego transportu i logistyki, co może przynieść długofalowe korzyści gospodarcze dla całego regionu.