Resort infrastruktury wydał oficjalne oświadczenie, że nie planuje budowy nowego falochronu w ramach rozbudowy portu. Zamiast tego, inwestycje skupią się na funkcjonalnościach terminalu serwisowego dla morskich elektrowni wiatrowych.
Wcześniejsze plany inwestycji przewidywały realizację kilku projektów, w tym budowę nowego falochronu zachodniego o długości prawie 1,5 kilometra. Planowane były również prace związane z utworzeniem toru podejściowego do toru wodnego o głębokości 8 metrów, z potencjałem do pogłębienia do 9–9,5 metra. Przewidziano także przebudowę falochronu wschodniego oraz budowę basenu portowego o powierzchni niemal 13 hektarów.
Jednakże, jak zauważył poseł Jarosław Wałęsa, zakres planowanych inwestycji uległ zmianie. Stwierdził, że przyczyną tej modyfikacji jest niemożliwość realizacji pierwotnych planów w terminie określonym w Krajowym Planie Odbudowy. Posłało się do faktu, że Polska nie otrzymała jeszcze środków finansowych z KPO.
Sekretarz stanu w resorcie infrastruktury, Marek Gróbarczyk, wyjaśnił sytuację. Port w Ustce został wyznaczony jako jedno z miejsc przeznaczonych dla infrastruktury wspierającej rozwój morskich elektrowni wiatrowych. Realizacja tego zadania powinna zakończyć się najpóźniej za trzy lata.